torsdag 1. desember 2011

Fluefiske stang kolleksjon

Nå har eg endeligt fått Sage SP 509-3 i hus, nå står den fint i hjørnet i lag med de andre å samler støv :) Kjenne eg begynne å bli utålmodig, bør bli 1 mai rimelig kjapt nå syns eg :)

Eg har bare 1 tur igjen ut i Nordsjøen før eg legge meg på operasjons bordet i januar å blir sjukmldt 6-8 mnd`r, håper bare ikke dette hindrer meg i å dra på flue tur, da blir det deppresjons tider i så fall ..Eg binde fluer for harde livet, det er helst Parachutes det går i fordi dem er veldig fiskbare å relativt enkle å lage:)  Nå skal d ikke virke sånt at eg bare driver med ting som er enkelt, "fredrik? han som bare binder de enkle parachutene :) Njeet, han binder da rakkelhanen å :p
nei eg binder få fluer for å bli best mulig på disse fluene, når dem sitter som de skal å flueboksen sier at dn ikke trenger flere slike, ja da blar jeg litt i boka å finner meg et nytt mønster :) Men når det skal sies, så driver eg med noe annet som ikke er helt enkelt, å det er diverse kast med stanga.."Roll cast", "snake roll" osv osv , dette trene eg hardt på nå, de funket ikke sist sesong men skal være intakt til 1 mai :)

3 kommentarer:

  1. Jeg skal begynne å fiske SØ for første gang i mitt liv... Så da lurer jeg på om du har noen fluer du anbefaler? Du selger ikke SØ-fluer og vel? Hilsen Børre, Sveio

    SvarSlett
  2. Hei Børre .
    Når det kommer til SØ fluer så er vel "Reke" Imitasjoner en bankers:) Ta dg en tur på Baardsen nede på kaien i hgsd så får du det du trenger :) Å Lykke til med Jakta:)

    SvarSlett