mandag 18. juni 2012

Vakende avslutning

Ja da var denne helga over :() Litt trist i grunn, var en meget hyggelig tur med mye vak og en del klekkinger :) Lover godt :) Fortsatt bare 6 grader i Elva og det er nok en av årsakene til at den ikke jager alle døgnfluene like hardt som om det var 10 grader ..


Uansett, eg dro inn fredag, startet fisket i 3 halv 4 tiden og var i elva til langt utpå kvelden, fredagen var ikke den beste dagen, men det blei no små fisk ..


Lørdagen var Våt og var i ferd med å bli litt for våt for min del, men så kom kveldinga og da roa det seg , det hjalp også på  at det kom små klekkinger i periodene etter regnet, både baetis å Aroni kom seilende ilag med både steinfluer og KNOTT ...:) Knotten var extremt plagsom på lørdags kvelden, sjøl om Øystein hadde røkelsen med seg klarte den å plage oss ..


Den første Auren eg tok på lørdagen, var en fisk Øystein hadde jaget på ganske lenge tidligere på¨dagen, men han var uheldig med motvinden så det blei for vanskelig :) 
Men eg satte meg på huk omtrent på samme plass han, og på første kastet tok den :) Den tok på en stripende Aroni i str 14 :) Den viste seg og vær 47 cm og estimerte vekta til rundt kilon .


Eg tok en tilsvarende enda seinere på kvelden,i 22 tiden beit den på samme Aroni :)
 Vidar har med seg kanonå i tilfelle krig .




Søndagen var perfekt, Absolut ingen vind, pitte små regnbyer inni mellom, akkurat passlige til å pirre igang noen klekkinger..De mest rutinerte gutta ville nok ikke brukt samme gloser som meg når eg omtale klekkingene i går og dagen generelt, men for min del så var det en kano dag sjøl om det bare blei 2 fisk, så fisket eg jaffal på vak hele dagen, steady vakende fisk i både 1-2-å kanskje 3 kilos klassen :) 
Så fangst messigt for min del så har det vært en vellykket helg :)







 Nå er det 1 uke og kanskje mer til eg får fisket igjen, så eg ser frem til å lese Bloggen din Øystein :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar