torsdag 9. februar 2012

På jakt etter Sjø ørretten

På mandag så var måtte eg ut en tur i å med at været var fantastisk, eg følte detta var rette dagen for å ta opp jakta på Sjø ørretten.
I flue boksen min er det begrensa med Saltvanns fluer, men eg hadde et par små reker i hvitt å noen børstemark i varierte størrelser, rekene falt ikke i smak så det blei børstemark som skulle fiskes med i dag :)





Eg startet fisket langt oppe , ja en kan vel kalle det for innosen til denna kanalen, det var nydlige strøm i å med at  Fjæra var godt på gang så hele kanalen så ut som en Elv, eg kastet å kastet til fingrene var blå frosne å så vandret eg nedover mot utoset, eg fisket meg nedover å da eg nærmet meg den smale porten til sjølve kanalen  så står det en markør ute i sjøen, denne lager strøm å eg såg for meg at her kan det stå en luring, det tok 2 kast før han satt :) Fisken ga ikke et skremmende inntrykk av å vær altfor svær for kampen var heller laber, men da den kom mot land så såg eg at den var større en først antatt . Opp på land la jeg den fint på snøen å målte den i Cm , den var 47 cm å relativt mager å da regner eg med at vekta ligger rundt 6-700 gram.

Eg ska vær ærlige å innrømma at eg faktisk tok knekken på denna Sø, det er ikke vanlig fra min side men fikk fryktlig lyst på Mat :) Eg love at neste skal få svømme videre etter endt måling :)

Alt i alt var dette en fin tur sjøl om det ikke blei en veldig lang tur, det var kaldt i lufta å himmelens farge var blå, eg satte meg ned på slutten å fyrte opp et bål å koste meg med en kaffe skvett før eg tussla fornøyd hjemmover .

2 kommentarer:

  1. Den straumen er fin ja. Fin fangst og god mat. Det er lov å spise fisk en gang i blant ;)

    SvarSlett
  2. Ja det e godt du tilgir en synder i blant :) An va nydlige å rød i kjøttet :)

    SvarSlett