torsdag 17. mai 2012

Gammle dager ..

Når eg starta turen mot svorte tjørn i går, hadde eg kun sett på et kart på nettet angående beliggenhet å beste tilnærming ! Været var strålende, eg sykkla med Milo i bånd og full sekk på ryggen, eg satte sykkelen ved motorcross banen og vandra oppover den godt preparerte grusveien..Etter 3-400 meter møtte vi en Okse flokk , eg stilte meg meget kritisk opp foran de og la en hurtig slagplan, før eg hadde tenkt ferdiog rykket Milo til og eg fulgte etter,forfjamsa så eg var så la eg på sprang rett gjennom flokken ..


Det var uten tvil dagens høydare, Med mulig påvirkning til at eg gjekk fryktelig mye lengre enn nødvendig ! :)

Eg hadde set på kartet at svortetjørn låg 360 moh, du fulgte veien til endes og fortsatt kanskje 50-100 meter gjennom, skogen..detta kan ikke stemme, eg fulgte veien te endes,men da var eg betraktelig høyere enn 360 moh, jah nærmere 700 moh var eg nå, med 1 meter snø noen plasser,det var et blodslit og innrømme at eg hadde gått way too faar denna gang.


                     Detta er rett etter at jeg passerte svorte tjørn uten å vite at jeg faktisk passerte :)

Milo hadde løpt ved siden av sykkelen helt fra Saunes og opp til svorte tjørn , den lille hunden må være en Superhund :)



Et godt stykke lenger opp kom eg til en slags gård fra gammelt av, det var bygd en hytte og 2 der, men litt ved siden av sto det en gammel låve eller et stabbur av et slag ! Veldig tøff setting rundt denne forfallna løå med tåkå liggende tett nedpå :)



Her ser hytta fra både foran og bak .

På veien her eg står, stod en gammel doning av en beltemaskin :) Eg fikk en følelse av og være tilbake til 2 verdens krig :)


Eg tussla videre og ikke lenge etter denne seansen kom plutslig snøen , fra intet ..Flekkvis til og begynne med..

 flekker av snø ble fort til tette mengder av mer og mer snø .
Tåkå låg tett heile veien etter svortetjørn, og eg trudde heila tia at vattnet låg rett bak neste haug..Eg fulgte jo bekken, bekken som ingen ende hadde !! :)

Milo koste seg , han gjekk jo fri meste parten av tia der oppe , lekte seg i snøen og skremte opp fugler ..





Endelig på vei ned igjen, det var en tung avgjørelse og snu, men eg angra ikke , for etter 30 minutters gange nedover igjen så eg vattnet eg ikke hadde sett på vei opp, det låg gjemt vekk blant høy skog, blikkstille på vannflata  :)


                                        Til høyre for masta nede i gropa der ligger Svortetjørn.
 Fler som har vært her :)
Svorte tjørn, osen :)

Alt i alt en fin tur, på vei ned igjen traff jeg samme oksene og jeg gjekk for samme strategi som sist, bare at nå fikk jeg fryktelig stor fart nedover isteden for oppover..Og med stor sekk og gele aktige bein blei det en 100 meter eg vil huske lenge..Nere med sykkelen var det 2 personer som kjørtye Motor cross med hver sin Cross sykkel, fytte grisen for et bråk, men fyttegrisen for en fart for et turtall på disse sykklene:) Blei stående et stykke unna , men drog frem kamera og tok noen bilder av de :)





Avslutte denne oppdatering med et "Splash", og legg gjerne igjen en hilsen om du syns Bloggen var kjekk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar