torsdag 3. mai 2012

Insektsløse mai

3 dager har jeg tilbrakt i elva nå, 1 mai var den desidert beste dagen både værmessigt og insektsmessigt, 2 og 3 mai har vært typiske mai dager med vind fra alle kanter og ikke et insekt og se !

Jeg har hatt hele elva for meg selv de siste 2 dagene, i morra får jeg besøk av frode og ulf , så kommer vel Puristen sigende etterhvert tenker jeg :) Blir hyggelig med litt kaffe for engangs skyld ..

Vannstanden i elva har sunket en del de siste 2 dagene etter at de slapp opp vannstanden til rundt 40 kubikk , nå nærmer det perfekt vannstand og temperaturen vil stige i vannet :) Forhåpentligvis vil vi se noe annet enn steinfluer snart :)

Fugle sang er det mye av, det er herlig og sitte ved elvekanten og hørre på black birden synge :)

frode er den eneste som har klart og lure Auren til nå , det skal vi forhåpentligvis rette på snarest :)

 Vidar er en snik, men sjølv sniker går tomhendt hjem :)

Han her holder meg med selskap og gir fort beskjed når insektene kommer drivende :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar