søndag 24. juni 2012

Ny vatndals tur

Bestemte meg klokka 14.00 i formiddag, ute piss regna det og eg kjente eg var sulten og lei allerede før eg fikk begynt på turen ..Spisa før eg dro, nei det orka eg ikke..Brukte 2.5 time fra saunes og inn te Hillaren i dag, det blei tungt :) Når eg kom fram var det første eg tenkte på , få fyr på bålet , få i gang et oppkok av Amerikansk gryterett uten kjøttdeig, Hmm...Å få fyr på bålet var ikke like lett som og fange fisk, men da eg endelig fikk fyr satte eg kjelen over bålet og sprang ned til Steinen under vann, første kastet som vanlig og eg hadde reddet gryteretten :) Det blei Amerikansk gryterett med Vatndalsørret :) Ikke så halvgale kan eg si :) Rett etter middagen var fordøyd, hørte eg en sau breka seg borte ved holmen, eg såg plutslig en skikkelse med Oransj Cap`s som kom gående, det Var Thomas storebø, vi hadde avtalt og møtes der oppe i halv 8 tia på kvelden..Han kom tidsnok til kaffen, så det blei en 2-3 kopper før vi russlet rundt vannet på jakt etter Ørret ..Thomas og eg har prata litt om å starte fiske med småmaska garn og ruser der oppe, vi har snakka med grunneigere og ledere i Sauda jeger å fiskeforening om timgenes tilstand og blitt enige om å prøve å starte et lite vatndals prosjekt..Ruser i innløp og utløp til høsten, og garnfiske hele sesongen, så får vi se koss det ender :) Men eg merke jo allerede før me har starta at fisken i Vatndalsvannet virker finere enn på lenge, snitt str på fiskene i år har låge på 30cm , største i år på 36 cm ! Men vannet har stort potensiale ..Blei noen bilder i dag og, Brukt Thomas som Objekt i dag ..


                                                               Thomas storebø




                                                               33 cm og dagens største


2 kommentarer: