mandag 2. juli 2012

Bonanza fiske :)


  1. Da var telt turen over, 3 uker til neste gang :) 1 natt hadde eg planlagt langs elva, det endte med 5 begivenhets rike dager med mye fisk og mye regn :)


dagene startet med sol og grilling, aleina var eg så pølsene gjekk på høykant de første dagene, men etter 2 dager var eg tom for mat og drikke og da startet vel egentlig bekymringene også..Jeg syklet til stedet jeg var på, med sekk tung som bly, fullt opp med kamera utstyr og telt og fiskeutstyr, og mat og drikke for maks 2 døgn...det er 2.4 mil lang sykkeltur på mammas 3 gir bare for å handle mat, det orke eg ikike :) Joda, Vidar kom med pølser til meg ( 8 stk ) , de rasjonerte eg slik at eg hadde 2 pølser te dagen :) det gjekk jo det, men kjenne i dag at eg burde ha sykla de mila for å få skikkelig mat :)

Uansett, fisk blei det i massevis, både store og små..største denne gang målte 51 cm og var feit som en julegris, tipper rundt 1.5 kg + :)


Bildet blei fryktelig dårlig, det pissregna og linsa var fuktig, hadde ikke tid til å fin pusse da fisken måtte kjapt ut i elva igjen ..

Ellers tok eg masse fisk på rundt kilon og rett under :)


Fredrik`s Monster stygge flue funker utmerket
Fine farger på Ørretten


Det blei mye fotografering mellom egne fiskeøkter, mye tid  går til  og sitte  på ræva og leite etter fisk som vaker, Linerla og svalene spiser døgnfluene som klekker på vannet i det dem seiler nedover som ferdig utviklede.
De er derimot ikke enkle og fange, de er utrolig hurtige og har en kordineringsevne helt utenom det vanlige :) Så det blei nok tatt noen hundre bilder av fuglene og mens eg satt der, det blei ikke mange gode , men eg syns det blei et par som blir godkjent :)



Her har den fanget døgnfluen



Det siste bildet her er veldig defust, men det er noe med det som eg syns var bra likevel :) Ellers er eg ganske happy med resten :) 

Over til turen igjen

Teltet
Øystein deler sine fiskeøyne med Daniel
Frode i Regnet
Daniel på skeivå :)
Puristen kjøre fin fisk

Kaffekos

Fin tur dette, mye hyggelige folk innom :) Nå setter eg punktum for denne gang :)



2 kommentarer: