tirsdag 17. juli 2012

Forbannet kort sesong !!

4-5 dager etter at jeg kom hjem fra årets siste brun aure tur i elva har jeg fundert gjennom sesongen og kommet frem til at det hele skjedde veldig fort, og plutslig var det over igjen ...Pokker, i hele  fjor høst , vinter og vår har jeg sittet inne og gledet meg til årets sesong, jeg har brukt uttalige timer og kroner på og forberede sesongen best mulig slik at jeg ikke skulle sitte slukøret denne dagen..Saken er jo at denne sesongen har vært prega av sein vinter, mye snø i fjella, mye is på vanna, og dette har resultert i kald elv å lite klekkinger ..Jeg føler meg ikke lurt på noen måte, for min sesong har vært prega av høydepunkter langt  mer enn nedturer, jeg har perset på tørrt i elv, jeg har lært meg essensen ved elve fiske og dead drift, jeg har stiftet nytt og hyggelig bekjentskap med folk i fra alle kanter..Men noen av høydepunktene fra årets sesong handler ikke bare om fluefiske, men om Foto, ifjor på denne tia hadde jeg aldri tatt i et speilrefleks kamera, ikke engang i et kompakt kamera, mobil kamera derimot hadde jeg brukt :) Intressen for foto har eksplodert kan du si, mye takket være folk jeg har stiftet bekjentskap med i elva som har foto utstyret med seg og tar sinnsyke bilder, men også det at jeg synes rett og slett at fluefisket fortjener oppmerksomhet og det får det faktisk nå som jeg tar bilder av det jeg driver med, mine nærmeste venner har fått øynene opp for fluefiske etter at jeg startet bloggen her, jeg legger ut mye bilder på facebook også og får stadig hyggelige kommentarer :) Takk til dokke, det motivere meg til og bli en enda bedre fisker, blogger og fotograf :)

Ja , å få fisk fisk på over Kiloen var årets mål i elva, det klarte jeg veldig fort og overaskende lett, og med engang det målet var i boks, skiftet jeg fokus og satte meg ett nytt mål ..det målet var enkelt og grett og få en enda større fisk :) Det gjekk også veldig lett og veldig fort :) I slutten av sesongen begynte eg og fokusere mer på det tekniske bak fotograferinga, Bildene te Vidar og Øystein av vakende fisk gir meg ein heilt utrolig god følelse og en trang til og gå enda lenger for og komme dit en dag, jeg vet at øystein sine bilder bare blir bedre å bedre for hver sesong, mye skyldes kanskje oppgradert foto utstyr, men her ska eg ikke ta fra de æren i det heila tatt, Øystein imponere og det kan ikke bare skyldes et godt kamera..Vidar gidder eg ikke skrive om for han han drevet med detta i 100 år og bildene hans tale for seg sjøl !

Så saken er den at jeg nå frykter at jeg ska gå amok foran pc`n i vinter og kjøre meg sjøl konkurs på diverse foto utstyr og nytt fiske utstyr :)
Skulle jo gjerne oppdatert mitt Canon Eos 30D med noe nyere som en 7D eller noe :)

Nei nok om det, vi lar det ligge inntil videre så snakker vi heller litt mer om hva vi har i vente for resten av sesongen, for den er på langt nær over :)  25 juli reiser eg nordover, hjem igjen 6 aug, og da starter jo høyfjells fiske her i distriktet :) Har så ufattelig mange vatten på 700 til 1300 moh her som skal besøkes , samt vattendalen som skal ploges etter kilosfisk, Nei folkens, få tak i en fluestang og kom dere ut, på vinteren har dere unnskyldninger til å sitte inne og binde fluer og se Ørretvakende filmer som trigger og bygger opp neste sesongs forventninger ..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar