torsdag 5. januar 2012

På dagstur i Sveio Marka

I flere dager, ja til å med uker har eg å Alex planlagt en tur i marka nå, planen var å ta med Lavoen å få til en overnatting,men "Dagmar" å vennene hans har satt en stopper for det til nå,Men i dag tok vi sjangsen og det er eg takknemlig for, et kanon vær blei vi møtt av :) Det blei ikke noe lavo tur,men mer en kartleggings tur for å bli kjent i terrenget her..Fikk et tips av Bjarne heyerdahl ( Bjarnes turblogg ) om denne plassen, å det viste seg å være en innertier av et tips :) Takk Bjarne :) . På turen hadde vi med oss "Teddy" , samojeden til Alex, den er bare noen månder gammel men godt fjellvant :) Vi stoppet på Aksdal for å handle inn mat å kaffe for så å suse videre innover sveio, vi somlet litt i slutten på bilturen, vi hadde helt glemt ut kartet Bjarne ga oss ( typisk ) , Men smart som eg er så vipset eg frem mobil tlf å slo på "Google Map", vi fant fort posisjonen Bjarne ga oss å parkerte bilen langs veien, distre som vi er ( rettere sagt eg ) så skyntet vi oss innover skogen for å få mest mulig tid i lyset, 30 minutter senere kom Alex tilfeldigvis på å spørre om eg hadde pakket med meg Provianten i Sekken :()() OoP`s lød det i hodet mitt da, det glemte eg helt ut :) Tipper eg har en Onkel i Suldal som ler å tenker tilbake på turer vi har hatt i lag nå der eg har vist min distre side mer enn en gang .Men uansett, vi vandret videre på tomme mager , vi hadde jaffal kaffe med oss, for d hadde Alex med seg fra forrige tur  ( Puuh ) . Sånt utstyrs messig va vi godt rustet, eg hadde med meg en fluestang å en Sluk stang ( Måtte bli bænkers ) , pluss foto utstyr selfølgelig :) Alex Nøyde seg med en Slukstang å fotoutstyr , noe som viste seg å være smart :) Vi fant fort vannet, vi tusslet forbi et lite tjern først å da viste Gps at vi bare var noen hundre meter fra Destinasjons vannet, vi fant ikke no Camp plass med d første så vi vandret ganske langt før vi slo oss til ro..men da vi først slo oss til ro , ja da fant vi roen :) Her slenger eg ut noen bilder fra turen :)

 Her er Alex foran det første lille Tjernet :)


 Å Der var kaffen på kok.

 Her ligge eg å nyte livet :)
 Her fange alex meg med ei "Sluk stang " , Øssj :)





 frustrerende slukfiske viste seg lite effektivt i dag :)





 Alex hadde med seg stativ han, slik luxus har ikke eg :)


Alex har en Blogg som dere må poppe innom :) www.helgeland.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. wooow:) fine bilder, Fredrik! og nydelig natur her i sveio, bare man kommer sæ litt vækk fra byggefeltet!:D vi må ta en tur t røldal eller sauda å ta nån snø/snowboard-bilder?!:D

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar Eirin :) Hadde vært kult det med no Action pics i snø :)

    SvarSlett