søndag 19. februar 2012

En bok om det man elsker .

Eg slenge inn en aldri så liten extra oppdatering i dag, ingen oppdatering av fysisk fiske, men mer om Psykisk fiske i form av bilder og ord :) Eg føle meg heldig som har en familie som sitter på utrolig mye vitenskap om Natur generelt, men også fluefiske og foto er sterkt representert i Lunde slekta..I 1999 ga Vidar Lunde ut en bok som heter Fiskesommer, den var min første fiskebok , og som eg faktisk har lest 1000 ganger..Om det  skyldes at han skreiv et kapittel om meg, får nå så vær :) Den gang boka kom ut syntes eg egentlig at det bare var et lesbart kapittel i hele boka, noe som logisk nok har endret seg med åra :) Boka er fantastisk og lære rik, ikke bare bilde bok detta, boka er innom Norges døgnfluer , fiske steder de fleste holder tett inntil brystet som sin best bevarte hemmlighet, litt litteratur men mest av alt fortellinger fra forfatters egne erfaringer som fluefisker :)
Boka selges ikke lenger men er nok mulig og finne på et antikvariat for de som har gått glipp av denne :)
www.antikvariat.net selger denne boka av Vidar !

En annen bok som ligger tett inntil hjerta mitt er Staffan lindstrøms bok   "Bare ett kast til ", han staffan har noen historier som ikke kan annet enn å få deg til å le :) Som da han måtte forlate vade støvlene sine midt ute i elva da de satt fast ..Etter litt undersøkelse så har eg fått greie på at Staffan har fått seg nye ..:)

"Fluehue" av Lars lenth er annen bok, den forteller ganske mange historier fra veldig mange forksjellige personer, noe eg ikke helt klarte å syns var like bra som de 2 over her, men alt i alt en hyggelig bok av fantastisk person !

2 kommentarer:

  1. Eg regnte nesten med at du som er så belest faktisk hadde lest denna Bjarne :) Men nå har du en fin bok i vente :)

    SvarSlett