fredag 13. juli 2012

Årets siste tur i brun ørret elva er et faktum :(

Trykk på bildene for best visning

Trist og vemodig vendte eg hjem igjen etter en veldig variabel sesong etter brun auren , turen denne gang var veldig fin. Med godt selskap og litt god drikke avslutett vi denne sesongen !

Vi låg på campinghytte denne gang, jeg og Martin og Alexander :) Masse god mat handlet vi inn, eg gjekk jo ned 9 kilo på 1 uke sist jeg var i elva så eg kan si man lærer av egne feil ..tirsdagen startet vi i 3 tiden, jeg tok 7 stk denne dagen, fiskens størrelse var fra 500g til 1.5 kg og samtlige tok på Aurivilli duns :)
I slutten av uka var Sjø ørretten som regjerte i elva, det viste seg og være noen riktig svære beist på strekket vårt da vi observerte sjø ørret på godt over 5 kilo, jeg satt og fisket på en nydlige brunis da det plutslig steg et beist av en ørret opp av vannet, den må ha vore minst 1 meter lang :) Jeg fikk panikk og glemte helt ut hva jeg holdt på med, den viste seg ikke flere ganger den dagen ..Men på kveldene var det mye plasking helt nederst på strekket, rett før stryket starter ..
Også denne gangen mistet jeg flere store fisker, jeg begynner og lure på ka eg gjør feil når eg kjøre stor fisk for det er blitt mange tapte beist i år ..
Når det gjelder klekkinger, så har det vært magert hele sesongen, denne uka var det Ignitan som klekket for det meste, noen Aronier og Rhodanier men mest Ignitaer virket det på meg å være mest av uten at eg kan si det med 100% sikkerhet i og med at eg ikke er noe entomolg :)

Slenger ut noen bilder fra denne turen også så ønsker jeg dere som fortsatt er i elva en riktig så fin avslutning på sesongen :))

Dette tilslaget ble gjort av gutten som bor veldig høyt og går på krykker :)  Satse på at tilslaget sitter  neste år Frode :)


Alexander fredagsvik er linselusa denne gang :)











 Snikende ullteppe

 I lufta er de ofte :)


Bildet er av en ørret kjeft i det den stiger å tar en  døgnflue
Å her er døgnfluen den tok :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar