fredag 25. mai 2012

A River runs true

I sauda har me 2 elver rennende på hver sin side nedover dalene og som møtes nede ved russerbrua ..Nordelva kommer fra Åbødalen og videre oppover mot fossdal , Fossdalsdammen lager en flott foss ,med ei nydlige lita elv rennende ned til nip og storemyrs vannet..


Her er Nord Elva , åpner ikke for fiske før i 2015 :( Men ryktene sie at dette fiske fobudet har gjort elvene godt,med godt arbeid fra  Sjf ,Mye fisk sies og ha blit fanget av foreningen somigjengjør en god jobb :)


Storelva kommer rennende nedover fra Storli vattnet som  eg tror ligger i Hellansbygda.
Den lager mange fine høler nedover,og mye fine strøk for Sø og Laksefiske når vanstanden er Fin, Storelva er regulert som mange andre er !


Her renner Storelva det siste stykket forbi Smelteverket og møter Nordelva på Tangen før de sammen ender i Sauda fjordens indre kjærne .

Eg glede meg i allefall til det åpnes for fiske igjen ,i mellom tia får vi spionere litt rundt og spotte standplasser :)


Jaja, ellers er eg fortsatt i hundre over den vannvittige gode Servicen eg fikk av Eikre fly i dag :) Helt suverent :))

Nå er d Tv tid ..Ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar