onsdag 16. mai 2012

Tur til Svortetjørn

16 mai tok eg en tur til svorte tjørn, hadde merkligt nok aldri vært der før, ligger ca 1 km nord vest for hillaren i vattendalen bare fra motsatt side i forhold te kor eg vanligvis komme fra :) Eg gjekk ikke helt over knausen å ner te vattendalen, eg gjekk videre forbi svortetjørn uten og se det og dermed havnet eg på villspor :) Havnet på vei mot botnane, og eg reagerte ikkie før eg vassa i 1 meter snø :) hehe, eg sku fiske på 360 meters høyde, der var snø og is vekke , men eg havna på nesten 900 meter :)

På vei ner igjen visste eg at eg ville treffe vattna, og det gjor eg..såg 2 vatten mellom masse skog, eg gjekk rundt det største ( svorte tjørn ) og satte meg på bredden ved en holme..her rigget eg  meg te med kaffe og pølser, og ferdig montert med stanga så var det bare å prøva..Eg såg 2 steinfluer zurre rundt på vannet med engang eg satt meg ned, begge blei slurpa i seg :) dermed blei det steinflue imitasjon i str 16 og den funket presist i det den landet, en fin ørret slurpet den i seg før eg skjønnte ka så egentlig hadde skjedd :) Fin start ..det blei 2 stk, + masse veldig smått !





1 kommentar: